Bangkok

Wat is de beste manier om Bangkok te ontdekken? Pak de fiets! Geforceerd Nederlands gedrag? Inderdaad, maar wel onzettend leuk. In een rij van 7 fietsers hebben we de kleinste straatjes en steegjes van Bangkok opgezocht. Dit vergde enige ervaring op een tweewieler en de Chinees van onze groep moest dan ook even wennen. De meest inwoners van Bangkok hebben een super klein huis/garage en leven verder op straat. De keuken staat buiten en terwijl er veelvuldig in de neus wordt gepeuterd, eet men de hele dag door. In het kleurrijke straatbeeld horen ook de religieuze tempels thuis, de zogenaamde Wats. Alle heilige plekken voor het Boeddhisme worden ontzettend goed onderhouden en zien er dan ook prachtig uit. Onze rij met fietsen voelde soms net als een uitgebreide rit in de Fatamorgana van de Efteling.

De fietstocht was niet het enige 'Nederlandse' dat we hebben gedaan, de eerste Nederlandse vrienden hebben we ook al ontmoet. Gisteravond zijn we aan onze nieuwe gewoonte begonnen: we hebben het tot nu toe door ons gehate bier gedronken en zijn van plan dit de aankomende 7 maanden vol te houden. We moeten toegeven, na twee Singha's (Thais bier) smaakte het prima. We zijn slechts een paar dagen op reis, maar hebben nu al door dat je als backbapcker snel contact maakt. Het voelt alsof we al een maand weg zijn.

Afdingen blijft voorlopig nog een zwakte van ons. Alles is hier spotgoedkoop en het is lastig om de redelijke prijs in te schatten. We hebben hierdoor menige Thaise verkopers beledigd met als gevolg dat we nog niets hebben gekocht.

We kijken erg uit naar onze treinreis vanavond. We hebben namelijk een behoorlijke jetlag: besef van tijd, honger en slaap is volledig verstoord. Daarom lekker uitbrakken in ons bedje in de nachttrein.

Liefs,
Claudia en Angela

PS: de foto's volgen nog. We moeten onze trein halen.

Nicole

Fantastisch! Hoe Hollands kan je reizen!!!!
Enne An, dat afdingen komt bij jou helemaal goed!!! Geen twijfel mogelijk. Je bent zo'n harde zakentante :-p
Meiden heel veel plezier en hopelijk kunnen we snel skypen.

xxx

marcel

hi meiden, klinkt als een super avontuur! geweldig ook dat de chinees niet kon fietsen..ik bedoel, er zijn toch 10 million bicycles in Bejing? ;-).

Succes daaro!
greetz,

Marcel
Tilburg

Roxanne

Het klinkt nu al onvergetelijk!
Maar jullie moeten ook niet twee euro bieden op zo'n inmens grote/dure budha dan krijg je boze mensen achter je aan, Mallerds! Veel succes in de trein! Tot het volgende verhaal! DIKKE ZOEN

Kiki

He Ang en Claudia!

Klinkt echt leuk.. Ik zat er precies jaar geleden en ben wel btje jaloers :-(

Ik heb je scriptie ed ingeleverd bij het secretariaat!

Liefs Kiki

Franklin

Dag zuster en angela,

ik was natuurlijk julie verhaaltje over Bangcock aan het lezen, en ik krijg er ook wel zin in. Wees maar blij, ik zit hier lekker wiskunde te leren......
Over dat afdingen he, gewoon lekker doen :D!!!
Die gasten zullen ook probere om jullie te pakken, dus jullie mogen het ook doen :P

Nou veel plezier verder, en ik kijk wel weer uit naar het volgende verhaaltje.

ohja, die ene foto was wel wat aan de magere kant he...

Groetjes,
Franklin

Jan W

He' wereld reizigers , het gaat jullie goed af op de fiets .. In Ilpendam is het fietsen niet te doen , een dikke laag ijs bedekt de straten ,, Niet te veel bier drinken , is niet goed voor de lever, en je krijgt een bierbuik . Veel plezier .. ;-)

Mark

Sawadee Ka!?

Jan spreekt niet uit ervaring ;)

Leuk om te lezen dames! Geniet er van en veel plezier op Turtle Island!

Leendert Wals

Hallo Dames

Breng die klanten maar een paar Hollandse gewoonten bij .Prima.
Slaaplekker uit in de nacht trein.

Groet
Vanuit een winters Nederland

Antje

Angela en Claudia aan het bier?! Het moet niet gekker worden. Maar toegegeven: Singha's zijn top;-)!

Geniet ervan (ook van de contacten, het eten en de rest)!

Zoen!

ans bouwes

dag meisjes, eindelijk even alle berichten van jullie doorgelezen en natuurlijk de foto's bekeken. Geweldig, het ziet er prachtig uit. Maar ook in Ilpendam is het nu erg mooi wit van de sneeuw en de zon schijnt. Peter en Michel zijn zaterdag al op de schaats naar Watergang geweest. s'middags kwamen hij en Caroline naar opa lopen over de vaart en toen zakte hij er tot zijn middel in. Ja betrouwbaar is het nog niet. Dag lieve nicht, Jan en Ans

Daniel wals

geniet er van

Anne-Marie

Aan het bier???? Wauw, Wat nederlands.....hi hi... Hoop dat jullie lekker hebben kunnen snurken in de trein..kijk uit naar jullie volgend verhaal. xx

Anne-Marie

bbrrrrr brrrrrrr.....Het is koud en wit hier. Merlijn staat al te popelen om het ijs op te gaan....Het landschap levert prachtige plaatjes op..brrr, ga gauw m'n warme trui maar aan doen.

sonja en cor

Hoi meiden,
Wat een heerlijk idee om nu op een prachtig,
warm strand te liggen.
Beter dan hier in de sneeuw,
alhoewel dat ook mooi is.
Succes met duikles.
veel liefs.

Zebida

Hoi meiden!

Leuk om te horen dat alles goed met jullie gaat. Neem de tijd om alles rustig te bekijken en geniet er lekker van! We denken aan jullie!

Liefs,

Zebida

Pia

Hé Angela en Claudia,

Leuk verslag, heerlijk om te lezen.
Geniet ervan voor je het weet is het alweer om!

Heel veel plezier.

Jan W.

Een mooie foto serie , heerlijk om in je T-shirt door de stad te fietsen en mooie dingen bekijken , als ik naar buiten kijk zie ik de sneeuw die uit de hemel valt , en mama merel met een koolmeesje die aan het voer eten zijn bij het vogelhuisje . ze hebben allebei een warme sjaal om .. :-)

Thajan

Hey zus en claudia,

Leuk verslag en vooral mooie foto's! Groot contrast met Nederland zoals jullie al hebben kunnen lezen. Het is hier een grote witte wereld. Volgens mij staan je ze bij de tuctucs raar aan te kijken als je gaat klagen dat je een kwartier later bent dan normaal, maar voor een niet nadergenoemd geel vervoersmaatschappij is dat met bevroren rails op dit moment dagelijkse kost in Nederland. Toch een wereld van verschil.

Er wordt mij veel gevraag of ik mijn zus veel mis, waarop ik op dit moment een negatief antwoord moet geven (sorry!). Het is wel hééééérlijk rustig thuis! Te rustig? Ja, dat toch wel. Blijf (beide) toch maar lekker weg want volgens mij hebben jullie het wel naar jullie zin.

Heel veel plezier verder en rust ook wel een beetje uit.

Susan

Klinkt goed allemaal zeg!
Ik ben even niet op internet geweest en jullie zijn al de halve wereld over ;) haha
Hopelijk hebben jullie de tijd van je leven! En gaat het bier alleen maar beter smaken!

xxx Susan

olaf

Hej, klinkt goed al die verhalen!
Ben wel jaloers hier in nederland ligt er sneeuw en is het weer bar en boos.
Geniet ervan!

ciao olaf